ESCAPES Ανήλιο προς Χαλίκι

4.5.07

Τι είναι η πατρίδα μας ????????

Τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου.
Αλλάζει ο Υπουργός και αλλάζει η δομή του Υπουργείου (Με τον ίδιο Πρωθυπουργό).
Αλλάζει απόψεις περί Αρχιεπισκόπου ο κ. Μ. Θεοδωράκης. (Με το ίδιο φυσικό πρόσωπο στην θέση τουΑρχιεπισκόπου). Ο Γρίβας είναι αφορισμένος από την Εκκλησία? Τι τον ενοχλεί το Τρισάγιο ?
Θα αλλάξει (????) το βιβλίο της ΣΤ Δημοτικού ? Οι παρατηρήσεις της Ακαδημίας, αν αποδίδονται σωστά, είναι περισσότερες σαν κείμενο από όλα τα γραφόμενα στο βιβλίο που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές !!!!!!!!!! Σχετικά με το βιβλίο, μην ακούτε κανένα, διαβάστε το πρώτα, διαμορφώστε γνώμη και μετά αρχίστε την συζήτηση γιά τα " ναι μεν αλλά....".

5 comments:

Anonymous said...

"Στην τελική κρίση περί του εγχειριδίου οφείλει να αποδοθεί η επιβεβλημένη βαρύτης στην επιταγή του Συντάγματος για την ανάπτυξη μέσω της παιδείας της "εθνικής συνειδήσεως των Eλλήνων"

Aμφιλεγόμενη έννοια η Εθνική Συνείδησις..Και τι γίνεται με την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και συνειδήσεως? Είναι δευτερεύον θέμα? Ή μήπως θα πρέπει το παιδί να φτάσει στα 20 για να αρχίσει να ανακαλύπτει τον τροχό από την αρχή..Μου θυμίζει την στάση της Καθολικής Εκκλησίας όταν "προτο-ξανα-ανακαλύφθηκαν" τα συγγράμματα του Αριστοτέλη στην Ισπανία (και χάθηκε ο Β'Τόμος της Ποιητικής μια για πάντα!? -που αφορούσε τον ορισμό της κωμωδίας του Φιλοσόφου-)και οι Βιβλιοθηκάριοι-Ηγούμενοι της εποχής προσπαθούσαν με νύχια και με δόντια να πείσουν τους αντιγραφείς-μοναχούς ότι αν τους αφήσουν να τα διαβάσουν θα κολλήσουν την ασθένεια του Δαιμονισμού..Απο πού διαφαίνεται ότι, η Εθνική Συνείδησις κινδυνεύει από τα συγγράμματα τα οποία δεν δίνουν βάρος σε συναισθηματικά σχόλια, τα οποία εν τέλει δεν διδάσκουν και τόσο Ιστορία. Και αν όντως κινδυνεύει η Εθνική Συνοχή και Συνείδηση από τέτοιου είδους συγγράμματα, μήπως υπάρχει κάποια θεμελιώδης ασάφεια στις παραπάνω "συνταγματικές έννοιες"? Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κάποιοι πόλεμοι/γεγονότα κατά την Ελληνική Ιστορία δεν γίνανε ποτέ ενώ στα ιστορικά βιβλία άλλων Μεσογειακών Χωρών περιγράφονται με εντυπωσιακό και αναλυτικό τρόπο. Πολίτες ή Υπήκοοι? Νέοι και Νέες ή Νεολαίες?
Που είναι εκείνο το σπαρτιατικό ρητό "Εμείς θα γίνουμε καλύτεροι από εσάς" αναφερόμενοι (οι νέοι) στην καθιστικυία τάξη την πρεσβύτερων?

Anonymous said...

"..δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κάποιοι πόλεμοι/γεγονότα κατά την Ελληνική Ιστορία δεν γίνανε ποτέ ενώ στα ιστορικά βιβλία άλλων Μεσογειακών Χωρών περιγράφονται με εντυπωσιακό και αναλυτικό τρόπο.." και αντίστροφα

CGP said...

@tdi

Εγω δεν έχω σπουδάσει ιστορία, αλλά μου αρέσει πολύ σαν hobby. Αγόρασα το "ακατανόμαστο" (1,5 €) το διάβασα, ομολογώ ότι μου άρεσε πολύ και δεν ενοχλήθηκα από κάτι. Το ομολογώ, το δηλώνω και αναλαμβάνω την ευθύνη των λόγων μου.

Και εν παση περιπτώσει, ένα παιδάκι της 6ης δημοτικού, τι περιμένουμε να διαβάσει...

Είναι ένα πολύ καλογραμμένο βιβλίο.

Αλλά τελικά η μάθηση της ιστορίας σταματάει στην 6η Δημοτικού ?

Μας αρέσει να διδάσκουμε μία "αποστειρωμένη" έκδοση των γεγονότων. Είναι κρίμα αυτό, διότι βρισκόμαστε στο 2007 και όχι στο 1957. Πολυ κρίμα........

Anonymous said...

Υπάρχουν ώρες που βγαίνει ο Κροπότκιν από μέσα μου από την ηλικία της "άκρατης επαναστατικότητας"...

Οι νικητές γράφουν ιστορία, και οι χαμένοι απόκρυφα ευαγγέλια..

Υπάρχει ποτέ περίπτωση να διδαχτεί το Τουρκόπουλο για τον αγώνα των Κούρδων για ανεξαρτησία?!

Υπάρχει ποτέ περίπτωση να διδαχτεί το Ελληνόπουλο για τον αγώνα των Κεμαλιστών μετά την πτώση του Πασά για ελευθερία όταν Ρώσοι, Αγγλοι, Γάλλοι, Έλληνες, Βούλγαροι και Αρμένιοι μοιράζανε τα εδάφη της πρώην Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και θέλανε να σβήσουν τους Τούρκους μια και καλή από τον χάρτη..

Υπάρχει ποτέ περίπτωση να διδαχτεί το Βουλγαρόπουλο για τις εθνοκαθαρίσεις που γίνονταν στον Έβρο και την Κομοτηνή κατά τους Βαλκανικούς υπό την ανοχή των τότε Ελληνικών Αρχών(πηγή η ίδια η γιαγιά μου...και όχι κανα βιβλίο ιστορίας)

Υπάρχει ποτέ περίπτωση να διδαχτεί το Ελληνόπουλο για τον τρόπο με τον οποίο δεχτήκαμε τους παρόλα Έλληνες πρόσφυγες από το 1922 και μετά...πόσοι πέθαναν στα βαγόνια μέσα?

Ακόμα ... γιατί ο Κολοκοτρώνης μπήκε φυλακή στο τέλος της επανάστασης ποτέ δεν το κατανόησα με το απλό μυαλουδάκι μου...

Αυτή η Ιστορία δεν "πουλάει" εθνική συνείδηση αλλά αντιθέτως, είναι και επικίνδυνη, γιατί μπορεί το παιδί να καταλάβει ο απλός λαός τι θέση έχει σε μια πατριωτικού τύπου Ιστορία..μια υποσημείωση στο τέλος όλων των ένδοξων κεφαλαίων του βιβλίου..

Με συγχωρείτε για το αναρχικό ξέσπασμα, αλλά, αν κάτι με εξοργίζει, δεν είναι η μεθοδευμένη προπαγάνδα που ούτως ή άλλως η εκάστοτε εξουσία χρησιμοποιει ..αλλά ο τρόπος με τον οποίο κάποιοι προσπαθούν να την προστατεύσουν σαν Άγιο Ξύλο, που δεν πρέπει να χαθεί ντεμέκ στους αιώνες..

Με σεβασμό σε όσους δεν συμφωνούν με όσα εκφράζω

CGP said...

Ναι πράγματι, η φυλάκιση του Κολοκοτρώνη αποτελεί ένα ερώτημα που με απασχολεί από την 6η Δημοτικού......

Οπως με απασχολεί και ο λογος του σουβλίσματος του Αθανασίου Διάκου.

Με προβληματίζει επίσης ο λόγος γιά τον οποίο οι Γάλλοι και οι Γερμανοί συνεργαζόνται, ενώ έχουν χυθεί ποτάμια από αίμα σε πολέμους μεταξύ τους.

Αλλά τώρα τι τα συζητάμε ???