ESCAPES Ανήλιο προς Χαλίκι

1.9.07

Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΙΣΧΥΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΛΛΑ ΙΣΧΥΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Με την είσοδο μας στη ΕΕ, είτε μας αρέσει είτε όχι, έχουμε εκχωρήσει κάποιες βασικές λειτουργίες που παλαιά χαρακτήριζαν ένα ανεξάρτητο κράτος. Για παράδειγμα εκχωρήσαμε το εκδοτικό δικάιωμα, δηλαδή να έχουμε δικό μας χαρτονόμισμα, υιοθετώντας το EURO. Αν η καταστροφή των πυρκαγιών είχε συμβεί το 1978, ο Πρωθυπουργός της χώρας θα είχε την επιλογή να τυπώσει όσο χαρτονόμισμα ήθελε γιά να κλεισει τις "τρύπες". Δεν λέω ότι θα το έκανε, αλλά αν ήθελε είχε την δυνατότητα. Ενώ τώρα..... όταν έχουμε κρίση, περιμένουμε να μας βοηθήσουν, διότι το ταμείο είναι ΜΕΙΟΝ.
Μοιάζουμε κατά κάποιο τρόπο σαν Νομαρχία που εξαρτάται από τα χρήματα που θα δώσει η Κεντρική Κυβέρνηση. Δεν μπορεί να τυπωσει μόνη της χαρτονόμισμα γιά έργα η γιά αντιμετώπιση μιάς καταστροφής όσο καλή διάθεση και να έχει ο Νομάρχης.
Που θέλω να καταλήξω, ότι αυτό που μετράει το 2007, είναι ο κρατικός μηχανισμός να δουλεύει σωστά. Και γιά να δουλέψει σωστά, χρειάζεται βέβαια χρήματα αλλά και συνέχεια στην Διοίκηση και όχι αλλαγες και σκαμπανεβάσματα
Εϊναι νομίζω πασιφανές σε όλους, ότι ο κρατικός μηχανισμός σήμερα δεν δουλεύει σωστά. Γιά το γιατί, ας μην τσακωθούμε, φταίνε οι εξωγήινοι.
Τελειώσαμε.......
Τι κάνουμε από τώρα και μετά.
Πρόταση 1.
Πρώτα από όλα μονώνουμε την Διοίκηση από τα κόμματα. Πως ?
Σε καθε Υπουργείο να υπαρχουν Αρχιμανδαρίνοι μέχρι το επίπεδο του Υφυπουργού, αντίστοιχοι με τον Sir Humphrey στο Yes Minister. Οι γραφειοκράτες αυτοί, ενδιαφέρονται μόνο γιά ένα πράγμα. Την διατήρηση της εξουσίας και προσφέρουν σταθερότητα στο σύστημα. Εϊναι μία απλή συναλλαγή ας την αποδεχτούμε και να ζήσουμε εμείς καλά και αυτοί καλύτερα.
Στην Ελλάδα έχουμε δύο τέτοια παραδείγματα "γραφειοκρατικής Διοίκησης παντός καιρού", Το Υπουργείο Αμύνης και την ΕθΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ.
Ενταξει και τα δύο σηκώνουν πολύ κουβέντα αλλα αν γυρίσουμε πίσω την μηχανή του χρόνου, θα βλέπαμε ότι η ΕΘΝΙΚΗ σε αντίθεση με την ΕΜΠΟΡΙΚΗ λειτούργησε όπως λειτούργησε και κατάφερε σήμερα να είναι η ΠΡΩΤΗ σε αντίθεση με την ΕΜΠΟΡΙΚΗ. Κατά την ταπεινή μου γνώμη αυτό οφείλεται στα στελέχη που ανεξάρτητα από πολιτικές αλλαγές κάνανε την δουλειά τους (με τα όποια προβλήματα/παραλείψεις/παράπονα) Οι Διοικητές μπορεί να αλλάζανε αλλά ο μηχανισμός παρέμενε.
Αντίστοιχα στο Υπουργείο Αμύνης, οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων, γίνονται Αρχηγοί μετά από κάποια χρόνια. Ο Υπουργός έρχεται και παρέρχεται, αλλά το Ιερατείο μένει. Διότι μπορεί το ΚΥΣΕΑ να επιλέγει πχ τον Αρχηγό Στρατού, αλλά υπαρχει από πίσω και το συμβούλιο των Αντιστρατήγων που έχουν τον Υπουργό, Υφυπουργούς και τον Αρχηγό, με σεβασμό, δεμένους από 100 μεριές.
Πρόταση 2.
Δυναμιτισμός του πολιτικού σκηνικού, αλλάζοντας μία γιά ΠΑΝΤΑ τον εκλογικό νόμο σε απλή αναλογική με παράλληλη τροποποίηση του Συντάγματος.
Με τον τρόπο αυτό θα ξεμπερδέψουμε από χαρισματικούς ηγέτες και θα γίνει σίγουρα διάσπαση των δύο μεγάλων σχηματισμών με αποτέλεσμα να έχουμε συμμαχίες 3 η 4 κομμάτων που θα εποπτεύουν την Δημόσια Διοίκηση.
Δεν θα υπαρχει ακυβερνησία, διότι ο κρατικός μηχανισμός θα είναι μονωμένος από ανεπάγγελτους αχθοφόρους μεγάλων ονομάτων και θα πορευόμαστε μία χαρά μέσα στην ενωμένη Ευρώπη. (Το μία χαρά σημαίνει ότι στο επιπεδο της απλής οικονομικής μονάδος θα πρέπει να δουλεύουμε σκληρά και αποδοτικά και να αγωνιζόμαστε στην ζώνη του EURO και αν μας βαστάει και εκτός Ευρώπης).
Ας μην λησμονούμε ότι όλα αυτά τα πολύπλοκα εκλογικά συστήματα, αναπτύχθηκαν διαχρονικά γιά να είναι εφικτό να κυβερνούν χωρίς πολλά πολλά είτε ο Κ.Καραμανλής Α' είτε ο Ανδρέας.
Τα λεω αυτά, διότι αν επικρατήσει η πονηρή τάση που δημιουργείται όχι ψήφο στα κόμματα εξουσίας, θά έχει σαν αποτέλεσμα να ενισχύθεί το σχετικό βάρος της Κα Εφης Σαρρή, της Κας Κανέλλη και του κ Αλαβάνου. Και μετά τι ?
Ας εκμεταλλευτούμε το "κουκούλι" που μας προσφέρει η ΕΕ και να στείλουμε τους "αχθοφόρους ονομάτων" σπίτι τους, απαιτώντας παράλληλα αλλαγή του εκλογικού νόμου σε ανόθευτη απλή αναλογική γιά να αναζωογονηθεί το πολιτικό σύστημα.
Ολα τα άλλα θα τα βρούμε

11 comments:

An-Lu said...

Σωστές οι προστάσεις αλλά πάνε χαμένες στα καγουρώ του ελλαδιστάν...

Gianni said...

Διαφωνώ μα τα του ΥΕΘΑ. Είναι πολύ πιο μπάχαλο τα πράγματα...
Συμφωνώ πως πρέπει να βρεθεί τρόπος για τη διάσπαση των 2 μεγάλων σχηματισμών και η απλή αναλογική είναι ένας τρόπος.

Στην πραγματικότητα θέλουμε ανασχεδιασμό του κράτους αλλά αυτό θέλει πρώτα αλλαγή νοοτροπίας, εισαγωγή νέων τεχνολογιών και πολλά άλλα (π.χ. κατάργηση μονιμότητας, αξιολόγηση υπαλλήλων κτλ).
Αυτός ο ανασχεδιασμός μπορεί να έρθει μόνο από κυβερνήσεις συνεργασίας μεγάλης αποδοχής...

CGP said...

@ gianni

συμφωνώ γιά τον ανασχεδιασμό, αλλά ξέρεις τι τοίχο έχουν βρει όσοι πρότειναν συστήματα αξιολόγησης με ποσοτικούς στόχους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ?

Αν δεν σπασει το δικομματικό σύστημα δεν θα μπορέσουμε να μπούμε σε διαδικασία επίλυσης των προβλημάτων.

Προσωπικά είμαι εναντίον της κατάργησης τηε μονιμότητας αλλά υπερ της δημιουργίας γραφειοκρατικής ιεραρχίας μέχρι τον ανώτατο βαθμό.

Τdi said...

Η θεσμοθέτηση απλής αναλογικής, είναι σίγουρα ένα μεγάλο βήμα προς την δημιουργία ανταγωνιστικότερων πολιτικών πλαισίων και προτάσεων (σε σχέση με το σήμερα)..

Το ζήτημα των Αρχιμανδαρίνων, τέθηκε πολύ όμορφα επίσης, και μου άρεσε πάρα πολύ το παράδειγμα..όμως, μην ξεχνάμε ότι οι Αρχιμανδαρίνοι δεν αλλάζουν από την μια μέρα στην άλλη..γεγονός καλό όσον αφορά την σταθερότητα, κακό όσον αφορά την ευελιξία κινήσεων σε στιγμές όπου οι καταστάσεις το ζητούν..μόνος και δυναμικός τρόπος να προωθηθεί η ευελιξία σε ένα Αρχιμανδαρινικό περιβάλλον, είναι η ΠΛΗΡΗΣ αξίωση ευθυνών στους εκάστοτε Υπουργούς, νομική ΚΥΡΙΩΣ και κατ'επέκταση πολιτική..για να ξέρουμε τι κάνουμε και να μην ψάχνουμε Ιφιγένειες (όπως πολύ ρεαλιστικά είχε τεθεί κάποια στιγμή)..
Βέβαια η αποποίηση ευθυνών και η γραφειοκρατεία πάνε χέρι χέρι..Εδώ είναι το ζόρι..
Και ο ιδιωτικός τομέας έχει γραφειοκρατεία, άλλα αν μπάζει το καράβι της εταιρίας,καμιά γραφειοκρατεία δεν σώζει Διευθύνοντα Σύμβουλο και ΔΣ...


Όσον αφορά την διάσπαση του δικομματικού συστηματος, από το στόμα σου, και στου ... εκλογικού σώματος τ' αυτί!

Τdi said...

...Όσο για το θέμα των Ακατονόμαστων, σιωπή ιχθύος και..μετρημένα λόγια περι veto..(την ώρα που οι Ακατονόμαστοι, παζαρεύουν για ΝΑΤΟ κ ΕΕ ως F.Y.R.O.M.
Αλήθεια, μετά την ένταξη, τι διπλωματικό χαρτί έχουμε για να εμποδίσουμε την a posteriori αλλαγή ονόματος της Ακατονόμαστης χώρας? (Λυπηρές επισημάνσεις αλλά για να μην ξεχνιόμαστε -σαν Μακεδόνες που είμαστε- και ας μου συγχωρεθεί η μετατόπιση του topic της συζήτησης..)

CGP said...

@ tdi μακεδονικό ? Τι θυμήθηκες τώρα ! Μπούκοβο στη γλώσσα σου. Αυτό εχει λυθει ! Τι εθνικότητα εχει ο πρόεδρος της ΓΣ του ΟΗΕ?

ΤΔΙ said...

Όπως τα λες ακριβώς είναι..(Ακατονόμαστος είναι ε..συμπτώση είναι!)
Και έτσι ακριβώς την "πατάμε" (καθώς η κατάσταση είναι ρευστή ακόμα)λόγω συγκυριών!!
Υπάρχει χρόνος για να μπλοκάρουμε την ένταξη των Νο Name σε ΕΕ τουλάχιστον..!
Δεν είμαστε εμείς εξαρτώμενοι από τις εμπορικές σχέσεις που έχουν δημιουργηθεί με την διπλανή χώρα

(όπως με μισόλογα πήγε να περάσει ο Κ.Καραμανλής στο Debate)
αλλά το Νο Name κράτος στις επενδύσεις των Ελλήνων Ιδιωτών..

πού ας μας πεί που βρίσκει κανείς δυνητικό οικονομικό εκβιασμό από την διπλανή χώρα και το ονοματίζουμε σαν επιχείρημα..

Άλλοι έχουν προβλήματα με UCKA και τις συναφείς κατευθυνόμενες ομάδες..αλλά ας μην γινόμαστε "γεράκια"..

ΤΔΙ said...

**"Συγκυριών" διευκρινίζω εννοώ την εκούσια απραξία-εκτός και αν μας έχει ταχθεί υφαλοκριπίδα έως κ το βόρειο πόλο- σε στρατηγικό επίπεδο..και όχι ότι τα πράγματα που πήγανε ώς εκεί που πήγανε ήταν λόγω τυχαίας συνισταμένης γεγονότων..

Απλά, αν κάποιος ηγήται κάποιου στον οικονομικό τομέα, δεν μπορεί να υστερεί σε διπλωματικό επίπεδο..απλά έχει κατι παραπάνω να δώσει για να πετύχει κάποιο σκοοπό..ιδιαίτερα όταν πρόκειται για γεωπολιτικά ζητήματα..!!

Τdi said...

.

Τdi said...

Σήμερα εγκαινιάστηκε μια αρχική προσπάθεια..
http://wisperspot.blogspot.com/
Η κριτική σου είναι πολύτιμη..

Τdi said...

wisperspot=w(h)isperspot (ρεζίλι γενίκαμε..το άλλαξα αρων αρων..)
με συγχωρείτε ελπίζω..